Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012

Φλωρεντία

Το Σάββατο αναχωρήσαμε από Ρώμη. Θα πηγαίναμε Φλωρεντία όπου θα μέναμε δυστυχώς μόνο για ένα βράδυ!  Από Ρώμη φύγαμε πρωί για να κερδίσουμε τη μέρα στη Φλωρεντία. Τρένα για Φλωρεντία έχει σχεδόν ανά μία ώρα. Eμείς πήραμε ένα τρένο Express το οποίο διένυσε την απόσταση Ρώμη - Φλωρεντία (278χμ) σε 1,30 ώρα και πήγαινε με 250χμ/ώρα!!

Στη Φλωρεντία ο Θ είχε κλείσει να μείνουμε στο Hilton το οποίο δε το προτείνω καθώς είναι εκτός πόλης. Για αυτό τελικά ήταν και φτηνό σχετικά με τα υπόλοιπα Hilton. Σε Hilton δεν έχω ξαναμείνει αλλά δεν ενθουσιάστηκα κιόλας.. Υπάρχουν πιο ωραία μη επώνυμα ξενοδοχεία. Άσε που είχαν κάνει το ανεκδιήγητο.. Είχαν χωρίσει το μπάνιο από το υπνοδωμάτιο με τζαμαρία. Το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί sexy αν δεν έβλεπες από τη τζαμαρία και τη λεκάνη της τουαλέτας. Φανταστείτε να έχεις πάει εκεί με νέο γκόμενο!! Δε θα πήγαινα τουαλέτα ποτέ!! Είχαν βάλει βέβαια και ένα φύλλο πόρτας για λίγη ιδιωτικότητα αλλά το είχαν βάλει από τη πλευρά της κρεβατοκάμαρας. Έτσι εάν μένεις με το πειραχτήρι Θ δεν υπάρχει περίπτωση να παραμείνει κλειστή αυτή η πόρτα για κανένα λόγο.

Ευτυχώς όμως το ξενοδοχείο είχε λεωφορείο που σε κατέβαζε στη πόλη. Εμείς σε μια κρίση να δούμε όσα περισσότερα μπορούσαμε κατεβήκαμε στη Φλωρεντία μεσημεριάτικα με 40οC. Η ζέστη ήταν ανυπόφορη και ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που δε με ενθουσίασε αρχικά η Φλωρεντία.

Η Φλωρεντία  ή αλλιώς Firenze όπως την αποκαλούν οι Ιταλοί είναι μια άκρως καλλιτεχνική πόλη. Από εδώ ξεκίνησε η Αναγέννηση και μεγάλοι καλλιτέχνες κατάγονται από εδώ . Ακόμα και σήμερα οι ντόπιοι είναι αρκετά "καλλιτεχνικοί'. Η πόλη έχει άλλον αέρα. Εμείς στη Φλωρεντία είχαμε αποφασίσει να μην επισκεφτούμε μουσεία καθώς δεν είχαμε πολύ χρόνο και θέλαμε να κερδίσουμε όσο περισσότερο χρόνο μπορούσαμε βολτάροντας στη πόλη και θαυμάζοντας την .

Στο Duomo μόνο θέλαμε να μπούμε αλλά τη μία μέρα είχε κλείσει από τις 17:00 (τελικά δεν είμαστε μόνο εμείς στην Eλλάδα ότι να 'ναι) και την άλλη μέρα το πρωί είχε τόσο μεγάλη ουρά και τόση ζέστη που αποφασίσαμε ότι η τέχνη δε θέλει τόσο μεγάλες θυσίες και πήγαμε για esspressaki.. Στη Φλωρεντία σταθήκαμε τυχεροί γιατί ρωτήσαμε ένα γλυκύτατο νεαρό που είχε ένα μαγαζάκι με μπλούζες που να πάμε να φάμε, να βγούμε για ποτά και μας πρότεινε τρία σημεία το ένα καλύτερο από το άλλο. Μέρη όπου δε σύχναζαν τουρίστες, με πραγματικές τιμές και αυθεντικούς Ιταλούς.

Για καφέ πήγαμε στη Piazza S. Spirito που είναι κοντά στο Palazzo Pitti. Μια ήσυχη πλατεία με  καφέ και εστιατόρια. Εμείς καθίσαμε στο δεύτερο μαγαζί της πλατείας , στο Volume, και ήπιαμε ένα κρασί Πεκορίνο. Ναι, ναι δεν είναι μόνο τυρί. Μαζί με το κρασί μας έφεραν κέρασμα και μια μεγάλη πιατέλα με μεζεδάκια.. Το κρασάκι είχε 6€ το ποτήρι!! Τη συγκεκριμένη πλατεία τη συστήνω ανεπιφύλακτα σε όποιον πάει στη Φλωρεντία. Είναι ένα από τα πολύ καλά μέρη για να πας για καφέ, κρασί κτλ.

Μετά από εκεί πήγαμε για φαγητό στο εστιατόριο Latini (Via dei Palchetti 6/r) που μας είχαν πει ότι φτιάχνει τη καλύτερη Bistecca di Fiorentina. H Bistecca di Fiorentina είναι σαν μια τεράστια μπριζόλα, είναι για δύο άτομα, η οποία σερβίρεται με το αιματάκι της. Για τα ελληνικά δεδομένα σερβίρεται ωμή. Ο Θ ζήτησε να του την καλοψήσουνε αλλά (ευτυχώς!) ο σερβιτόρος αρνήθηκε. Αντικειμενικά νομίζω ότι αν την παραψήσεις θα χάσει όλη τη νοστιμιά και θα γίνει ένα ξερό κομμάτι κρέας. Όταν ήρθε στο τραπέζι μας η μπριζόλα ο Θ έπαθε ένα γερό σοκ αλλά με το που τη δοκίμασε του άρεσε και τη τσάκισε . Εγώ έπαθα το σοκ όταν ήρθε ο λογαριασμός.  Η μπριζολίτσα είχε 40€!! Παντως εγώ που δεν είμαι και πολύ του κρέατος μου φάνηκε καλή αλλά μπούχτισα από την κρεατίλα!

Μετά από το φαγητό θα πηγαίναμε για ποτάκι. Μετά από πολλές στάσεις για φωτογραφίες φτάσαμε επιτέλους στην απέναντι πλευρά του ποταμού Arno, κοντά στη Piazza Poggi, όπου είχε ένα πολύ ωραίο μαγαζάκι δίπλα στο ποτάμι. Easy Living λεγόταν και δικαιολογούσε πλήρως το όνομα του. Μετά από μερικά mojito γυρίσαμε στο ξενοδοχείο με ταξί.

Την επόμενη μέρα πήραμε πάλι το τρένο- πύραυλο και γυρίσαμε Ρώμη όπου και πήγαμε κατευθείαν στο αεροδρόμιο για να επιστρέψουμε Ελλάδα.

1. Στην Φλωρεντια παντα εχει την ζεστη... Τοσο τα κτιρια οσο και οι δρομοι ειναι απο πετρα, την ημερα αντανακλουν και το βραδυ βγαζουν ολη την ζεστη που μαζευαν την ημερα. Μονο κοντα στο ποταμι εχει δροσια. Αλλη εποχη εκτος καλοκαιριου, εχει γενικα υγρασια και το φθινοπωρο πολλες βροχες. Για να επισκευτεις τα δημοφιλη αξιοθεατα κατα την υψηλη τουριστικη περιοδο (Duomo, Galleria degli Uffici) κλεινεις εισιτηριο απο το διαδυκτιο ή μαθαινεις τα ωραρια και πας 1-2 ωρες πιο μπροστα για να παρεις σειρα... Η bistecca alla fiorentina ειναι οντως πανακριβη, αλλα μιλαμε για 400γρ κρεας εκλεκτης ποιοτητας. Αν και εχω παει πολλες φορες στην Φλωρεντια και πλεον δεν με συγκινει οπως την πρωτη φορα που την αντικρυσα, νομιζω ομως οτι τελικα δικαιωνει την φημη της.
    Να'στε καλα να κανετε κι αλλα ωραια ταξιδια!

1. Η αλήθεια είναι πως όταν πας Φλωρεντία μετά τη Ρώμη δε σου κάνει καμία αίσθηση!! Όχι ότι δεν είναι όμορφη απλά δεν είναι Ρώμη.
      Την επόμενη φορά που θα πάμε είπαμε να το κάνουμε με αυτοκίνητο έτσι ώστε να δούμε όλη τη Τοσκάνη.. Καλά να μαστε και λεφτα να έχουμε και σου βρίσκω εγώ χίλιους τρόπους να τα ξοδέψεις!

2. Εμένα μου άρεσε η Φλωρεντία..από τις φωτογραφίες σου δηλαδή, γιατί δεν έχω πάει ακόμα..ελπίζω κάποτε να πάω!
    Πωπω είμαι κρεατοφάγος, αλλά να είναι καλοψημένα τα κρέατα...με αίμα δεν υπήρχε περίπτωση ούτε να δοκίμαζα!!

1. Στην Ελλάδα ούτε εγώ τα τρώω έτσι αλλά μιας και είμασταν εκεί είπαμε να δοκιμάσουμε την τοπική τους κουζίνα. Γενικά μου αρέσει πολύ να δοκιμάζω νέες γευσεις. Κάτι που δε μου βγαίνει πάντα σε καλό!!Πάντως η μπριζολάρα με το αίμα ήταν πολύ νόστιμη και αφού είσαι και κρεατοφαγός σου λέω άμα βρεθείς Φλωρεντία να τη δοκιμάσεις σίγουρα. Θα σου αρέσει! Εδώ την έφαγε ο Θ που ήταν ανένδοτος...